9/4/08

Analisi del Real Decret d'ensenyances mínimes per al segon cicle de l'educació infantil

Com bé anem comentant al llarg dels diferents comentaris sobre el treball de les TIC a l'edcació infantil, és molt important que aquestes traspasen les parets de l'escola i entren a les aules. La millor manera de conseguir açò és tenir un suport legal, per això és tan important que les TIC estiguen incloses dins d'aquest Real Decret.
Analitzarem el Reial Decret per les diferents arees i ens fixarem quins aspectes podriem treballar amb les TIC.

1-Conocimiento de si mismo i autonomia personal
En aquesta area es treballa l'autonomia personal i el reconeixement del seu cos, sempre envoltat en el seu entorn. Amb les TIC podriem treballar aquestes coses ja que molts dels aparells electronics ajudarien a treballar la motricitat dels nens i la autonomia de poder fer per ells mateixos aquestes accions. També ens poden ajudar com a eina per a que els nens reconeixquen el seu cos, ja que mitjançant fotos o amb activitats especifiques a l'ordinador seria possible treballar diversos aspectes.

2-Conocimiento del entorno
En aquesta area podem treballar la importancia que tenen les noves tecnologies en el seu entorn i en la seua vida diaria. Com bé sabem, els nens han nascut envoltats de tecnologia i per a ells són elements quotidians, els quals han d'aprendre a utilitzar correctament, i que millor lloc que l'aula per aprendre diverses coses sobre les TIC, on la mestra deurà fer de guia per a que s'hi forme un desenvolupament adecuat.

3-Lenguajes: comunicación i representación
El bloc 2 d'aquesta area va diriguit especialment al llenguatge audiovisual i tecnologies de la informació i la comunicació. En aquest bloc s'explicita el treball de les TIC a l'aula, creant un apropament als diferents aparells per a que aquestos i així anar prenent consciencia sobre la necessitat de l'us d'aquests aparells, sempre de manera moderada. Aquesta es una feina molt important que fer per als mestres i les mestres, ja que les TIC no sols serveixen com a eina per a treballar molts dels continguts del curriculum, sino que també són una porta per la qual els nens poden arribar a obtindre informació, i no sempre aquesta informació mostra la realitat amb els valors correctes que deuen adquirir. Ací és on els mestres i les mestres deuen ser una guia per a ells i deuen analitzar sempre les activitats i els llocs web que pensen visitar per donar un bon exemple als nens i que el seu desenvolupament sigua adequat en tots els aspectes del curriculum.

Per finalitzar m'agradaria comentar un del fins de l'educació infantil que es marquen en aquest Reial Decret. Aquest fi diu:
"La finalidad de la Educación infantil es la de contribuir al desarrollo físico, afectivo, social e intelectual de los niños y las niñas"
Volia destacar-lo ja que al legir-lo he pensat que amb les TIC podem contribuir perfectament a tots aquest aspectes del desenvolupament que así es nomenen. Crec que amb aquest aclariment queda palesa l'importancia de les TIC a l'educació infantil i que és necesari que totes les escoles es proposen projectes per a treballar amb elles.


*MaR!a*

No hay comentarios: