Les TIC a l'Educació Infantil -Caps. 4 i 5-
Jordi Cases i M. Roser Torrescasana
CASES, J.;TORRESCASANA, M.R.: Les TIC a l'Educació Infantil. 1ª edició.
Barcelona: editorial UOC, 2006. En Dossiers did@c-TIC's.
La segona part del dossier es centra en l'organització del centre per a introduir les TIC a les aules i també de l'organització física que ha de tenir l'escola per fer un bon ús i treballar correctament.
Com bé comentava als capitols anteriors, les TIC s'han d'introduir a les escoles...però ara es plantegen una pregunta: aula d'ordinadors o ordinadors a les aules?? Els mestres hem de considerar les TIC com una eina més, no fer-la exclusiva ni deixar-la inutilitzada. Tal vegada per aquesta raó és més convenient els ordinadors a les aules, ja que així, el treball amb les TIC serà contextualitzat amb les demés activitats i sense canviar de escenari, cosa que a voltes pot deslligar les activitats.
Els primers que han de fer feina per implantar un projecte sobre les TIC és l'equip directiu. La seva tasca serà la de crear el disseny d'aquest projecte, i junt a la comissió d'informatica (formada per mestres de tots els nivells) i junt al claustre de l'escola, portar a terme el projecte i pactar quina seria la millor opció per a treballar aquest projecte. Una volta pensat aixó, l'escola ha de tindre una bona dotació de maquinari per a fer una bona feina amb les TIC. Totes les sales de l'escola deurien estar dotades de conexió a la xarxa o espai Wifi i una bona instal·ació electrica que permetés treballar almenys amb 4 ordenadors a les aules. A més, seria convenient que cada clase tinguera impresora i escaner, canó de projecció per compartir la feina, càmera de fotos i de vídeo i, en P3, seria bo tenir pantalles tactils per als més petits.
A més de tot açò, haurien de decidir com s'organitzarien les TIC dins de l'aula seguint uns criteris favorables a tothom.
També dins d'aquesta segona part del dossier, ens parlen sobre el programari basic que deurien tindre els ordinadors a les escoles, així com diversos programes de producció de textos, de creació de dibuixos i imatges, de reproducció i modificació de música, programes de creació i realització de activitats adaptades als nens (jclic), etc. A més, ens recomana diversos espais web on podem trobar activitats didàctiques per a treballar amb les TIC a l'aula.
Per a concluir aquest comentari, cal dir que el treball en les TIC sempre ha d'estar guiat i supervisat per un mestre, o per els pares si es realitza a casa, ja que no sols serveix de control sinó també com a guia per a que l'aprenentatge sigue més significatiu i adaptat al seu nivell. No hem de perdre les oportunitats que ens dona el treball amb les TIC, tant en infantil com en altres nivells, ja que com veem pot donar molts bons resultats, si s'està informat i es du a terme correctament i amb il·lusió.
*MaR!a*
No hay comentarios:
Publicar un comentario