8/4/08

Les TIC a l'Educació Infantil -Caps. 1 i 2-

Les TIC a l'Educació Infantil -Caps. 1 i 2-
Jordi Cases i M. Roser Torrescasana
CASES, J.;TORRESCASANA, M.R.: Les TIC a l'Educació Infantil. 1ª edició.
Barcelona: editorial UOC, 2006. En Dossiers did@c-TIC's.



En aquesta primera part del dossier es preten argumentar i convèncer que les TIC poden ser un recurs didàctic també en Educació infantil.
Primer ens apropa a la realitat, ens fa veure que els nens d'avui dia han nascut en un món on les TIC están inmerses en la vida quotidiana, per lo que estan acostumats a veure les noves tecnologies i inclus a utilitzar-les.
Per tot açò, l'escola està intentant adaptar-se amb noves respostes, sempre valorant l'impacte i les repercusions que causen les TIC. L'escola ha de seguir el rapidisim ritme de canvi de les noves tecnologies i estar sempre informada del que ocorre al voltant d'ella, ja que l'entorn és molt important dins les aules, a l'hora de ensenyar de manera motivadora i significativa.

En aquesta primera part també es parla de la importancia d'introduir les TIC a les escoles, parlant-nos del beneficis que proporcionen en el desenvolupament dels nens si es fa un bon us d'aquestes. Les TIC ben utilitzades poden ser un bon recurs per obrir i ampliar el mon dels nens, per establir noves vies de coneixement i comunicació, per treballar cooperativament o individualment amb un ritme personalitzat.
És molt important que les TIC tinguen cabuda en el PCC ja que es poden treballar en les tres arees del curriculum. Són una eina que pot ajudar als alumnes a "aprendre a aprendre" de manera autonoma per tal de que construeixin el seu propi coneixement. Els mestres sempre han de tenir en compte els coneixemnts previs del alumnes i a partir de ahí, organitzar tant els horaris com els espais fisics a l'aula, per tal de que les activitats amb les TIC es vegen integrades dins del treball quotidià, siguen motivadores i fomenten aprenentatge per als nens.

*MaR!a*

No hay comentarios: